luni, 2 februarie 2009

Ecumenismul si Propaganda !




"Ecumenismul nu este teologie, ci propaganda" - Ierom. Visarion Moldoveanu



Am primit de Craciun o carte, Ecumenismul, de la un preot. Cartea e scrisa de ieromonahul Visarion Moldoveanu cu binecuvantarea preotului Theodoros Zisis, prodecanul Facultatii de Teologie Ortodoxa din Tesalonic. In cele trei parti ale sale, cartea reuseste sa transmita cititorului cateva date esentiale despre miscarea ecumenica si despre efectele pe care aceasta miscare le are asupra religiilor. In opinia ieromonahului Visarion Moldoveanul, ecumenismul este o miscare politica, ea ingenunchind revelatia in fata progresului, in fata democratiei, in fata liberalismului egalitarist / socialist pentru a "domestici" adevarul fundamental de credinta.Originile ecumenismului le gasim in Adunarea de la Edinburgh, Scotia, din anul 1910, unde organizatorul a fost John Mott (1865-1955), metodist si marxist american. In 1921 se formeaza Consiliul International pentru Misiune, o alianta alcatuita la initiativa socialistilor, pentru ca in 1948, Consiliul Mondial al Bisericilor (CMB) cu sediul la Geneva, sa reprezinte organizatia majoritar protestanta din varful piramidei ecumeniste. John Mott a avut legaturi stranse cu John D. Rockefeller Jr., autorul unui studiu asupra Capitalului lui Karl Marx. Alte nume ale originii ecumenismului sunt: marxistul Joseph H. Oldham (1884 - 1969), arhiepiscopul marxist de York si Canterbury - William Temple (1881 - 1944), arhiepiscopul luteran si marxist de Upsala - Nathan Soderblom (1866 - 1931), episcopul Bisericii Episcopaliene din Canada - Charles Henry Brent, tot marxist. "Ecumenismul este o manifestare religioasa a unor ideologii politice, un unionism socialist cu fata crestina, un centru de comanda si control al tuturor religiilor". Ecumenismul relativizeaza Dogma bazata pe revelatie si absolutizeaza dogmatismul ideologico-politic vorbind despre o iubire fara margini intre oameni si despre o libertate fara limite ceea ce, din punct de vedere hristologic, soteriologic si eshatologic este o utopie distructiva. Morala crestina, de la cartea Facerii pana la ultima carte profetica a Bibliei - Apocalipsa Sf. Ioan - defineste libertatea fara limite ca fiind distrugerea libertatii, iar iubirea de umanitate - umanismul - ca moarte a iubirii interpersonale. Sau, cum spune Albert Camus, umanitatea nu trebuie sa creeze mai multa filantropie - vezi UNESCO sau Fundatia Rockefeller care vor sa stearga definitiv saracia din lume, o idee marxista - decat secreteaza omul insusi in mod natural. A pune limita si hotar inseamna a fi liber si iubitor; a judeca realitatea cu masura si a fi hotarat, decis.Este de-a dreptul anti-hristic cum Consiliul Mondial al Bisericilor a calificat drept "pozitiva si nediscriminatorie" "slujirea" femeilor-preoti si a femeilor-episcopi din anglicanism si luteranism, precum si "cununia" cuplurilor de homosexuali si lesbiene. Nu intamplator denominatiunile egalitariste sunt majoritare in CMB. Pacea si iubirea la care se refera ecumenismul sunt exterioare si straine naturii umane deoarece nu au in centrul lor revelatia: "Pace va las voua, pacea Mea o dau voua, nu precum da lumea va dau Eu" (Ioan 14: 27)."Impacarea omului cu Hristos, nu a omului cu omul, este esenta si sursa pacii celei adevarate in lume", spune autorul cartii.Mi-a placut foarte mult remarca din carte potrivit careia cei care spun ca doar ei se mantuiesc sunt secte, iar cei care spun ca nu toti ortodocsii se vor mantui si nu toti ceilalti se vor osandi sunt pe calea cea buna. Ecumenismul este atras de "ravna sociala catre globalizare", "de dorinta de a infaptui o credinta democratica, pentru toate gusturile". Credinta nu poate fi democratica. Democratica e numai organizarea politica a unei comunitati, nu credinta. Din acest motiv ecumenismul uniformizeaza religiile.Legaturile comune dintre marxism si ecumenism ar fi urmatoarele:1. amandoua au luat nastere in Apus din gandiri revolutionare bazate pe sloganul utopic si totalitar: "libertate, egalitate, fraternitate".2. amandoua lupta pentru "epoca de aur" aici pe pamant, constituind republici, socialisme, internationalisme, religii utopice unde umanitatea va fi fericita atunci cand deosebirile de clasa, rasa, dogma si cult vor fi disparut.3. ecumenismul socializeaza crestinismul in sprijinul egalizarii si nivelarii sociale si al echitatii umaniste (toti au dreptate).4. ecumenismul, ca si marxismul, e o dictatura a carei structura e piramidala. Aceasta piramida legitimeaza "drepturile" unor "alesi" care hotarasc orice in numele societatii, respectiv in numele crestinimsului, "centralizarea" fiind camuflajul dictaturii social-religioase.5. idealutile marxismului si ale ecumenismului sunt aceleasi: o singura credinta, un singur stat, un singur conducator.In finalul cartii Visarion Moldoveanul scrie despre legaturile ecumenismului cu Apocalipsa Sfantului Ioan, definind ecumenismul ca "religie globala". Aceasta recenzie se opreste insa aici. Cititi cartea si meditati singuri la acest ultim capitol.
de Ilie Catrinoiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu